dissabte, 8 de setembre de 2007

De l'home al mico


Llegia l’altre dia una entrevista a Francesc Fígols on es defensava una nova teoria de l’evolució. Segons aquesta teoria l’home no vindria del mico sinó que fins i tot podria ser al revés: el mico podria venir de l’home. Una teoria sorprenent i original, però és realment així?

Fa anys que els creacionistes critiquen la teoria darwinista de l’evolució per les seves llacunes en la seqüència evolutiva. Les noves teories sintètiques i neodarwinistes tampoc han aconseguit aportar les proves definitives. Més aviat el que han provocat és més incertesa deixant, en alguns casos, tot el procés evolutiu en mans de l’atzar. Tot això ha contribuït a que en alguns estats dels Estats Units encara avui en dia estigui prohibit ensenyar la teoria de l’evolució a les escoles.

Francesc Fígols en el llibre Cosmos i Gea proposa una nova teoria segons la qual l’home seria l’embrió original de la resta de vertebrats existents, incloent-hi el mico. La teoria és original i fins a cert punt fa gràcia, sobretot si ens fixem en tot el que està passant en els nostre dies. En els darrers anys l’home cada cop es va tornant més mico.

“Com diu el naturalista Hermann Poppelbaum: «una i altra vegada, en la llarga marxa de l'evolució, ha estat aquesta qualitat de l'home de mantenir-se tot el temps en estat mal·leable el que ha permès el seu avenç ininterromput. L'home ha estat la cèl·lula mare de l'evolució terrestre. No va evolucionar a partir de cap organisme especialitzat, que seria una forma ja mineralitzada, sinó que té el seu propi origen independent, una trajectòria que encara podem veure reflectida en el desenvolupament de l'embrió humà, mirall de la seria, doncs, la raó per la qual no s'han trobat fòssils dels antecessors de l'home actual. I si no succeeix una troballa afortunada del tipus dels fòssils filogénesis». Aquesta fosfatització (tipus de fossilització que permet veure les empremtes de cossos tous), és possible que mai no es trobin: les famoses baules perdudes estarien definitivament perdudes." (pàg. 275) F. Fígols: Cosmos y Gea

1 comentari:

  1. Una vegada més, tot és als clàssics. Al Timeu, quan Plató descriu l'aparició dels animals i del comsos en general, fa servir la matàfora humana, Els cranis dels mam´fers són allargats perquè contenen ànima imperfecta, en canvi ens els humans és més esfàrica, les urpes no són més que degeneracions de les mans humanes ....

    ResponElimina